Nieprzebijalne opony
Od samego początku największą bolączką opon było zagrożenie jej przebicia. Jak wiadomo, przebita opona praktycznie uniemożliwia dalszą jazdę. Naprzeciw temu problemowi wyszło kilka firm, które zaprezentowały własne koncepcje opon odpornych na przebicie.
Firma Kleber zaprezentowała oponę o nazwie Protectis, której konstrukcja zapobiega stratom ciśnienia powietrza przy większości przypadków przebicia czoła bieżnika gwoździem. Po wjechaniu oponą na gwóźdź nie trzeba wymieniać koła natychmiast. Wewnątrz opony umieszczono specjalny żel, który dociskany jest do wnętrza opony ciśnieniem powietrza. Gdy bieżnik opony zostaje przebity, żel otacza ostrze uszczelniając przebite miejsce. Jeśli ostry przedmiot wypadnie, żel natychmiast zamyka otwór uniemożliwiając powietrzu wydostanie się na zewnątrz.
Nieco inną koncepcję zaprezentowała firma Continental w oponach typu run-flat. Opony tego typu posiadają ścianki, które zostały wzmocnione dodatkowymi warstwami gumy. Dzięki temu, gdy bieżnik zostanie przebity, a całe powietrze umknie z wnętrza opony, masywne boki są w stanie unieść samochód. Po przebiciu opony, jazda samochodem może odbywać się jeszcze przez 200 kilometrów z prędkością nie przekraczającą 80 kilometrów na godzinę. Opony typu run-flat mogą być zakładane na tradycyjne obręcze, jednak ich zwiększona masa wymaga innej techniki zakładania opony na felgę. Opony run-flat są polecane głównie do samochodów sportowych z mocnymi silnikami o dużej pojemności, które fabrycznie wyposaża się w ogumienie niskoprofilowe. Tego typu ogumienie stosuje w swoich samochodach firma BMW.
Jeszcze inną koncepcję wprowadziła firma Michelin. Dość skomplikowany system o nazwie PAX stosowany jest w najdroższych modelach Mercedesa i niektórych autach francuskich producentów. System ten polega na osadzeniu opony na specjalnej obręczy, która uniemożliwia zsunięcie się opony po przebiciu. Wewnątrz opony umieszczana jest wkładka poliuretanowa o przekroju pierścienia. W momencie przebicia, opona opiera się o pierścień umożliwiając dalszą jazdę z prędkością do 80 kilometrów na godzinę. System ten wymaga specjalnej obręczy i opon, a naprawy mogą być wykonywane jedynie w specjalistycznych warsztatach.